reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Martin Kríž

Martin Kríž

Bloger 
  • Počet článkov:  22
  •  | 
  • Páči sa:  19x

Učiteľ, toho času bez katedry. Zoznam autorových rubrík:  vzdelávanieJeruzalemSúkromnéNezaradené

reklama

vzdelávanie

Poučenie z krízového vývoja učiteľského štrajku

Martin Kríž

Poučenie z krízového vývoja učiteľského štrajku

Dehonestácia učiteľov už prekročila hranice ich nekonečnej trpezlivosti. Začali štrajkovať. Ministri a premiér svojimi vyjadreniami o ohrození finančnej stability štátu a utŕhaní deťom a dôchodcom učiteľov nielenže ponížili, ale - expresívne povedané - doslova si nimi vytreli... No dobre, odpustím si to expresívne slovo. Zdalo by sa, že nič horšie sa už nemôže stať. Ale lokálny poslanec SMERu pán Ondek a jeho dobre platená suita prerazili morálne dno.

  • 30. nov 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 4
Waldorfské školy - mediálna kauza a odborný problém

Martin Kríž

Waldorfské školy - mediálna kauza a odborný problém

Okolo waldorfskej pedagogiky sa na Slovensku občas rozprúdi vášnivá, polemická diskusia. Zdá sa, že ten čas opäť prichádza. Podnetom je stanovisko Štátneho pedagogického ústavu, ktoré neodporučilo zaradiť waldorfské gymnázium do siete škôl. Keďže som námestníkom riaditeľky Štátneho pedagogického ústavu a som zodpovedný aj za stanovisko, o ktorom je tu reč, považujem za potrebné vstúpiť do tejto diskusie hneď na začiatku.

  • 14. apr 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 44
Domino reformy vzdelávania - ako ďalej?

Martin Kríž

Domino reformy vzdelávania - ako ďalej?

Dobrá reforma vzdelávania v základných a stredných školách je príliš komplexným procesom na to, aby sa dala zrealizovať celá naraz. Na otázku odkiaľ začať sa nedá odpovedať tak, aby odpoveď uspokojila každého. Nech sa začne odkiaľkoľvek, vždy sa nájde relevantný argument, prečo sa mohlo začať aj z iného konca. Toto poznanie vedie k tomu, že je dobré podporiť každý reformný krok správnym smerom. Keď narazíme na problém s realizáciou, treba odstrániť vzniknuté problémy, a nie uvažovať o odstránení reformných krokov. Reforma má potom podobu „domino-efektu“. Prekážky, ktoré musia aktívne a ochotné školy a pedagógovia prekonávať na ceste k dobrému a zmysluplnému vzdelávaniu padajú jedna za druhou ako za sebou naukladané kamene domina. Samozrejme, je dobré, ak máme vopred premyslenú koncepciu – teda ak vieme, že keď padne prvá kocka, ktoré ďalšie budú nasledovať. Dôležité je tiež vedieť, ktoré kocky majú zostať stáť – čiže kde je prospešné aktivitu škôl a učiteľov usmerniť.

  • 2. apr 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 297x
  • 1
reklama
SkryťZatvoriť reklamu