reklama

Odchádzam do Jeruzalema

Je sobota 18.7.2009 a ja vyrážam na cestu. Veľmi sa teším a rovnako sa aj bojím. Bojím sa najmä preto, že neverím svojej angličtine. Uvidíme. Snáď sa chytím a trochu tú angličtinu vylepším. A okrem toho - cestujem najradšej autom, takže v letiskách sa veľmi nevyznám. Bude to pre mňa veľa nových zážitkov. Smiešne. Dnes, keď už je svet pre mnohých gombička. Cítim sa trochu ako dinosaurus. :)

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Cesta sa začína rozlúčkou. Nie je mi jedno, že svojich milých tak dlho neuvidím. A nie je to jedno ani im. Ešte nikdy sa nestalo, že by niekto z nás bol tri týždne mimo domu. Možno malicherné, ale nám sa to tak nezdalo.

Do Košíc autom sa ide v pohode, rutina. Večera na stanici a potom IC do Budapešti. Stále rutina. V Miskolci meškáme 8 minút. Pohoda. Asi hodinu od Budapešti vlak neplánovane zastal. Mladík z vedľajšieho kupé mi prekladá oznam sprievodkyne: problémy na trati budú odstránené o niekoľko hodín. V zápätí sa vlak pohne, ale každú chvíľu zase stojí. Napokon nás presunú do autobusov a odvezú na Keleti Pályaudvar. Vodič od nás za to pýta 400,- ft. Chlapci z Bristolu majú len libry, eurá a zlote - tak sa ponúkam, ze zaplatim za nich a vrátia mi v eurách. Lenže vodič berie aj eurá. Iba z mojej 5000,- ft. bankovky nemá vydať. Pozrie na mňa, povie "Szia" a ukáže mi dvere. Mal som to zadarmo.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Je 23:30. Samozrejme, na Keleti už dávno nestojí môj objednaný a zaplatený BAM (Budapest Airport Minibusz). Snažím sa dovolať do call centra - ale to pracuje len do 22:00. Pokúšam sa nájsť nejaký iný minibus spoločnosti BAM, ale žiadny tam nie je ani omylom. Postarší taxikár oslovuje ľudí na peróne a ponúka svoje služby. Na letisko pýta 30,- EUR. To je naozaj neprijateľná cena. Odchádzam. Chlapík ma dobehne a pýta sa, koľko som ochotný zaplatiť. Prebehne mi hlavou, že poviem polovicu. Ale nemám na to. Poviem dvadsať, chlapík sa škaredo zatvári, ale napokon súhlasí. Celú cestu autom mi zmesou maďarčiny a nemčiny vysvetľuje, že to je málo. Smola. Dohoda je dohoda. O 0:15 som na letisku.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pri stánku BAM sa snažím získať "money back". Bohužiaľ. Vraj si mám zakúpený lístok uplatniť cestou späť. Skúsim.

V hale je pár podozrivých ľudí, tak dávam batožinu radšej do úschovne a ukladám sa spať. Zvládnem najviac hodinku a pol. Potom sa bezcieľne túlam po letisku. O piatej ráno znovu zalomím a keď sa zobudím, letisko už žije. Vyzdvihol som si batožinu, odovzdal ju na check-in a prešiel röntgenom. Potovry, stratili mi "taký oný" (nieviem, ako sa to volá) z klobúkovej šnúrky. V odletovej hale perfektne funguje Wi-Fi, takže trochu poskypujem s rodinkou a napíšem tento blog. Čoskoro sa mi vybije baterka, takže navštívim nejaký obchod, kúpim si niečo piť a počkám si, až nám pristavia lietadlo.

Martin Kríž

Martin Kríž

Bloger 
  • Počet článkov:  22
  •  | 
  • Páči sa:  19x

Učiteľ, toho času bez katedry. Zoznam autorových rubrík:  vzdelávanieJeruzalemSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu