reklama

Úradník horší ako povodeň

V akej krajine to žijeme, keď počas mimoriadnej povodňovej situácie úradník uzavrie jednu z mála prejazdných ciest v regióne kvôli automobilovým pretekom? Čítajte ďalej - je to zo života.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Bývam v Gelnici. Včera, bola sobota 5.6.2010, som chcel ísť s rodinou na návštevu za mamou do Košíc. Ukázať sa, že po katastrofálnych povodniach sme živí a zdraví a presvedčiť sa, že aj ona je v poriadku. Vzdialenosť z Gelnice do Košíc je štandardne necelých 50 km.

Úspešne sme prešli do susedných Jakloviec (v noci bola cesta ešte neprejazdná pre záplavy, ráno ju otvorili). Odbočil som na Košice - a hneď za križovatkou som našiel značku upozorňujúcu, že cesta na Košice je uzatvorená. Napadlo mi, že problém môže byť s potokom vo Veľkom Folkmari, s podmytou cestou niekde v kopcoch, prípadne že je vyliata nádrž Ružín.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zvažoval som teda obchádzku. Štandardne sa to obchádza cez Margecany, Žipov a Prešov. Ale chyba: diaľnica medzi Prešovom a Košicami je zaliata 70 cm vody. Druhá možnosť: cez Veľkú a Malú Lodinu a potom cez Kysak. Chyba: Veľká a Malá Lodina pod vodou, prejazd nemožný. Tretia možnosť vrátiť sa do Gelnice, ísť cez Mníšek nad Hnilcom, Smolník, Štós a Medzev (o 50 km viac, ale čo už...) Chyba: cesta do Mníška nad Hnilcom neprejazdná, uzatvorená pre zosuv pôdy. Nič iné mi nenapadlo, tak som sa rozhodol pokračovať pôvodne plánovanou trasou a skúsiť, či prejdem alebo nie.

Veľký Folkmar bol bez problémov prejazdný. Cesta nikde nebola podmytá. Okolo Ružína ani náznak problému. Až tu zrazu: polícia zastavila cestu, pretože sa tu konajú preteky automobilov do vrchu. Otvoria vraj o dvanástej na polhodinku. Tak som si zahromžil a počkal.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na druhej strane kopca bolo veľa vysmiatych ľudí. Medzi nimi aj policajti, ktorí celú akciu zabezpečovali. Tak som sa pri nich pristavil a spýtal som sa, kto tento pretek povolil a kto mal kompetenciu ho zrušiť. Odpoveď: mám sa obrátiť na obvodný úrad v Košiciach. Vtedy vstúpil do rozhovoru nervózny pán s cigaretou, ktorý sa ma spýtal, načo to chcem vedieť. Vravím, že chcem informáciu podľa infozákona - nikoho nemusí zaujímať prečo tú informáciu chcem. A on že ako sa volám a či to chcem pre seba. Tak som sa predstavil a uistil ho, že to chcem pre seba. Povedal mi, že on je prednosta toho úradu a práve to prišiel riešiť. Vraj musí premyslieť ako treba postupovať, či preteky nechajú tak, skrátia alebo zrušia. A potom napísať rozhodnutie, doručiť... Spýtal som sa ho, akú obchádzku by mi z Gelnice poradil. Nevedel. Spýtal som sa ho, prečo rozhodnutie nezačal písať už nad ránom, keď sa dozvedel, že treba uzavrieť diaľnicu od Prešova - teda pôvodnú obchádzkovú trasu. Nevedel. Spýtal som sa ho, prečo vôbec váha nad zrušením pretekov. Nevedel. Preteky nakoniec nezrušil. A ja som len nechápavo pokrútil hlavou a pokračoval do Košíc.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dnes som si sadol k mape a pokúšal som sa zistiť, kadiaľ by som musel ísť, aby som sa do Košíc dostal rešpektujúc uzávierku cesty kvôli pretekom. Vyšlo mi to cez Prešov, Poprad a Rožňavu - 263 km. To boli tie preteky naozaj také dôležité?

Ďalej som sa dozvedel, že kvôli tým pretekom sa napríklad nedostali cisterny s pitnou vodou do Veľkej a Malej Lodiny. Akákoľvek iná cesta do týchto dedín totiž nebola prejazdná.

A napokon som sa pozrel na stránku obvodného úradu v Košiciach a našiel som si fotku prednostu. Pravdu povediac, nemám vôbec dobrú pamäť na tváre. Pán na fotke bol však určite mladší, ako ten ,s ktorým som hovoril včera. Ak to teda nebol prednosta obvodného úradu, kto to bol? Už to asi nezistím. V každom prípade policajti sa k nemu správali tak, akoby tým prednostom bol. Konali v súčinnosti s ním.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nechcem žiť v krajine, kde si úradník dovolí počas povodní uzavrieť jednu z mála prejazdných ciest v regióne kvôli automobilovým pretekom a odreže tým zaplavenú dedinu od pitnej vody. Preto pôjdem voliť. Chcem, aby naša krajina bola krajinou slušných ľudí. V rozhodovaní medzi trinástkou a osemnástkou som sa rozhodol pre osemnástku a štyri krúžky: 13,23,33,43.

Martin Kríž

Martin Kríž

Bloger 
  • Počet článkov:  22
  •  | 
  • Páči sa:  19x

Učiteľ, toho času bez katedry. Zoznam autorových rubrík:  vzdelávanieJeruzalemSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu